56-aastat liinil olnud Tallinna trollid muutuvad osaliselt autonoomseks
Trollibussid on Tallinna linnaliikluses sõitnud juba 56 aastat – selle tähistamiseks ning trollide kaasajastamiseks ehitab Aktsiaselts Tallinna Linnatransport kaks trollibussi ümber autonoomseteks trollideks ehk trollid kaotavad osaliselt sarved. Kaks hübriidtrolli plaanitakse liinile tuua juba selle aasta sügisel.
„Trollibussid on olnud poole sajandi jooksul Tallinnas heaks alternatiiviks diiselkütustel sõitvatele sõidukitele, muutes pealinna ühistransporti keskkonnasõbralikumaks. Ajal, mil autotööstus on kiiresti arenenud ning keskkonnasõbralike surugaasibusside kõrval testime juba elektribusse, on aeg uuendada ka liikluses osalevaid trolle,“ sõnas TLT juhatuse esimees Deniss Boroditš.
Ta selgitas, et kuna 2009. ja 2010. aastal liinide jõudnud Solaris Trollino trollid on veel igati töökindlad, kuid jäävad infrastruktuuri ja liinivõrgu vajadustele mõnevõrra alla, otsustas ettevõte, et need sõidukid saab ümber ehitada autonoomseteks trollideks, misläbi saavad trollid lisa-tegevusaastaid, et sõitjaid vedada.
„Autonoomne troll hakkab sõitma elektrienergial ja aku peal ehk senised Solaris Trollino 12 ja Solaris Trollino 18 trollibussid kaotavad linnaliikluses sõitmisel osaliselt oma sarved. See võimaldab meil trollide liinivõrku pikendada,“ kirjeldas Boroditš.
Ta lisas, et selline tehnoloogia võimaldab suurendada trollide mobiilsust. „Hetkel näeme, et kui toimub elektriliinide rikke, siis trollid seisavad ning tekitavad ummikuid. Autonoomne troll aga suudab sellest olukorrast pääseda ja jääda liinile,“ ütles TLT juhatuse esimees.
TLT on autonoomsete trollide ümberehitamise projekti raames välja kuulutanud hanke, et leida sobilik partner, kelle abil autonoomsete trollide süsteem välja arendada. „Vajalik on nii trolli ümberehitus kui ka trollide infrasüsteemi areng, et troll oleks võimeline sõitma nii sarvede kui ka akusse laetud energia abil,“ sõnas Boroditš.
Boroditš lisas, et kui seni kõik on räägitud võimalusest pikendada trammiliine Laagna teele, siis nüüd võib öelda, et tänu autonoomsetele trollidele võivad tekkida ka uued trolliliinid. „Autonoomsete trollide akud peavad olema suutelised jätkama reisi paarikümne kilomeetri ulatuses, mis võimaldab sõita tänasest trolliliini lõpust näiteks Laagna teele ja tagasi. See ongi mobiilsus, mida hetkel maailmas väga hinnatakse,“ selgitas Boroditš
Lisaks uuendatakse esmalt kahe trollibussi sisemust ning välimust, et tagada sõitjatele mugavamat teenust.
„Täna liikluses sõitvate loodusebusside kõrvale jõuavate autonoomsed trollide sisemus hakkab olema inspireeritud merest. Lisaks, kuna trollides puudub konditsioneer, mis tagaks kuumade suveilmadega paremad reisimistingimused, lisatakse ka see,“ näitlikustas Boroditš.
Eesmärk on, et uuenenud trollid jõuaksid liinile juba selle aasta sügisel – eeldatavalt oktoobris-novembris.