Phone call icon
infoliin (sh leitud esemed) E-P 8:00 – 20:00 +372 643 4142
Leitud esemed

AASTAS UNUSTATAKSE ÜHISTRANSPORTI MITU TUHAT ESET

Iga päev leitakse ühistranspordist kümneid kaotatud esemeid. Viimase aasta jooksul on bussidest, trammidest ja trollidest leitud 3138 unustatud eset. Nendest oleme omanikele tagastanud 791 eset. Kõige sagedamini kaotavad või unustavad reisijad ühissõidukitesse salle, mütse, kindaid, prille, kilekotte, aga ka dokumente ja muid väärtuslikke esemeid.

TLT teenindusdirektori Hannes Falteni sõnul on reisijad unustanud aasta algusest oma asju busside, trollide ja trammide salongidesse 669 korral. Levinumate leidude hulgas on erinevad kotid, laste ranitsad, mütsid, kindad, aga ka väärtuslikumad esemed nagu mobiiltelefonid, rahakotid ning lausa muusikariistad. „Arvestades, et aastas kasutab ühistransporditeenust enam kui 100 miljonit reisijat, pole üllatav, et ühistransporti unustatakse erinevaid esemeid. Näiteks hetkel on meie leiunurgas omaniku ootel 458 eset. Kui suurem osa asjadest on nii-öelda hooajast sõltuvalt tavapärane – nagu erinevad riideesemed või siis mobiiltelefonid, tahvelarvutid ja dokumendid, on siiski üks üllatuslik leid ka hoiule võetud – selleks on elu näinud vana kirka ots,“ ütles Falten, lisades, et ühissõidukitest on leitud ka näiteks kontrabass, basskitarr, viiul, kitarrivõimendi, aga ka uneapnoe aparaat, mereröövli kostüüm ning väike kapp.

TLT teenindusdirektori sõnul vaatavad ühistranspordijuhid tööpäeva lõppedes üle sõiduki istmed ja põranda, korjavad leitud asjad kokku ning annavad dispetšeritele üle, kes omalt poolt registreerivad kaotatud esemed. “Kahjuks jätavad paljud reisijad, olles midagi kaotanud, oma varaga kohe hüvasti ja täiesti asjata. Ca 25% asjadest leiab kiiresti tee omaniku juurde tagasi, 17% antakse politseile üle,“ selgitab Hannes Falten, lisades, et kui unustate mõne isikliku asja bussi, trammi või trolli, ei tasu veel meelt heita, sest heatahtlike kaasreisijate ja juhtide abiga võite oma kindad, vihmavarju või isegi dokumentidega rahakoti tagasi saada. „Kohusetundlikke ja ausaid kodanikke on rohkem, kui me arvame. Seega, kui olete midagi leidnud või kaotanud, võtke kindlasti ühendust TLT-ga ja meie teeme kõik, et teid aidata. Suuresti oleneb kaotatud eseme õnnelik koju jõudmine pigem omanikust. Väikesed asjad nagu kindad-mütsid-sallid jäävad sageli omanikuta, sest inimesed ei vaevugi neid taga otsima,” rääkis Hannes Falten.

TLT paneb reisijatele südamele, et kui arvate, et kadunud asi jäi ühissõidukisse, tuleks viivitamatult meie klienditeenindusega ühendust võtta, helistades 6434142 numbrile. „Meie klienditeenindusele tuleks anda edasi võimalikult täpne info kadunud eseme kohta ning märkida ära sõidu väljumise kuupäev, kellaaeg, sõidusuund. Lisaks tuleks kirjeldada kaotatud asja välimust võimalikult täpselt,“ annab Falten nõu, lisades, et iga inimene võiks vähemalt oma väärtuslikele asjadele peale kirjutada telefoninumbri – nii on vajadusel lihtsam selle omanik üles leida.